سفر به مالزی

معرفی اماکن گردشگری، تاریخی، معابد، هتل ها و رستوران های مالزی

سفر به مالزی

معرفی اماکن گردشگری، تاریخی، معابد، هتل ها و رستوران های مالزی

بستنی حلال درست شده از آب در مالزی

اکثر مردم مالزی مسلمان بوده و گرایش به غذاهای حلال و اسلامی دارند و همین گرایش به محصولات حلال موجب شکل گیری صنعتی به نام گردشگری حلال شده است. مالزی سال هاست که عنوان برترین کشور را در گردشگری حلال از آن خود کرده و در ارائه محصولات حلال خلاقیت بسیاری داشته است. یکی از ابتکارات در این حوزه گرفتن بستنی از آب است که فردی به نام محمد هشام که امروزه به سیگو هشام معروف است، با ارائه بستنی حلال با آب زمزم توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. محصولات او با نام بستنی کفایه در مالزی شناخته می شود و در ساخت آن از روش اسلامی بهره گرفته و علاوه بر آب از مواد دیگری مانند بادام، خرما، میوه خشک و کشمش نیز استفاده می کند. او در ابتدا تنها بستنی حلال ارائه می داد، اما برای شهرت بیشتر در میان مسلمانان مدعی شده که از آب زمزم در ساخت این بستنی‌ها استفاده می‌کند و هم اکنون مورد استقبال گردشگران بسیاری در سفر به مالزی قرار گرفته است.

ارتفاعات کامرون، سرزمین چای مالزی

مالزی پر از جذابیت های توریستی است و از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است. ارتفاعات کامرون در مالزی، منطقه ای بسیار زیبا و سرسبز است که رنگ و بویی خاص دارد. این منطقه، مرکز کشت چای در مازی بوده و یکی از وسیع ترین تپه های مالزی است که دارای ارتفاع 1600 متر از سطح دریاست. چای و توت فرنگی از بارزترین محصولات این منطقه است و  این منطقه از روستاهای متعددی تشکیل شده و هریک دیدنی های مخصوص به خود را دارند. در میان این تپه های سرسبز معبدی زیبا به نام معبد سام پو به چشم می خورد که متعلق به بودا می باشد و از بزرگترین معابد مالزی به شمار می آید. تونل زمان، دره کاکتوس ، مزرعه زنبورعسل و باغ پروانه از دیگر بخش های دیدنی این منطقه می باشند. ارتفاعات کامرون به دلیل آب و هوای بی نظیرش بسیار مورد توجه گردشگران بوده و هر روزه نیز به تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می شود. 

برج های دوقلوی پتروناس

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیاست که از جاذبه های گردشگری متنوعی برخوردار است و شاید اولین چیزی که در سفر به کشور مالزی نظر هر بازدید کننده ای را به خود جلب کند، برج های دوقلوی پتروناس باشد که تلفیقی هنرمندانه از آهن و شیشه را به نمایش گذاشته است. برج های دوقلوی پتروناس یکی از بزرگترین آسمان خراش های مالزی است و در شهر کوالالامپور قرار دارد. برج های دوقلوی پتروناس دارای ارتفاع 452 متر بوده و 88 طبقه و 78 آسانسور دارد و توسط یک معمار آرژانتینی به نام سزار پلی بنا شده است. این دو برج به شکلی زیبا در طبقات 41 و 42 به هم متصل شده اند و معماری داخلی این برج ها همانند نمای بیرونی آن تماشایی است و در ساخت آن از فرهنگ و هنر مالزی الهام گرفته شده است. این برج ها در پایین ترین طبقه به وسیله مرکز خرید Suria KLCC به هم مرتبط می شوند. این آسمان خراش از امکانات تفریحی و دیدنی متنوعی مانند زمین بازی کودکان، سالن های ورزشی، سالن های کنفرانس، پیست پیاده روی و دوچرخه سواری، پارک KLCC و آکواریوم برخوردار است و یکی از بناهای معروف کوالالامپور است که هرساله گردشگران بسیاری از آن دیدن می کنند.

بزرگترین پارک پروانه دنیا در کوالالامپور

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی، پارک پروانه در شهر کوالالامپور است که در این مکان به راحتی می توان با دنیای پروانه ها آشنا شد. این پارک با وسعت 7500 متر مربع، بزرگترین پارک پروانه دنیا است که در آن می توان طیف متنوع و رنگارنگی از پروانه ها را از نزدیک مشاهده کرد. علاوه بر تماشای پروانه ها در این پارک می توان از موزه حشرات، حوض ماهی ها و فروشگاه مجموعه نیز دیدن کنید. این پارک زیبا در کنار باغ گیاهشناسی و باغ پرندگان کوالالامپور قرار گرفته و می توان در یک روز از این سه باغ دیدن کرد. پارک پروانه همواره مورد استقبال طبیعت دوستان و گردشگران بسیاری در سفر به مالزی بوده است که همه روزه از ساعت 9 تا 18 می توان از این مجنموعه زیبا بازدید کرد.

مسجد کریستالی مالزی، اولین مسجد هوشمند در جهان

مالزی کشوری زیبا در جنوب شرقی آسیاست که به دلیل مسلمان بود اکثر مردمانش، دارای مساجد بسیاری است. هر یک از این مساجد معماری منحصر به فردی به خود گرفته اند که برخی علاوه بر این که مکانی برای رازو نیاز می باشند، به یک جاذبه گردشگری نیز تبدیل شده اند. یکی از این مساجد، مسجدی در شهر کوالاترنگانو مالزی است و به این دلیل که تمام قسمت های آن از کریستال ساخته شده، به مسجد کریستالی معروف است. این مسجد چهار مناره و دو گنبد دارد و نمایی آینه ای دارد و آن هم به دلیل استفاده از شیشه، فولاد و کریستال در ساخت آن است. نمای داخلی مسجد نیز از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است و تمامی دیوارها، سقف و ستون های آن به رنگ سفید هستند و با نقوش اسلیمی و آیه های طلایی رنگ مزین شده اند. علاوه بر نوع معماری این مسجد، مجهز بودن آن به شبکه اینترنتی و امکانات کامپیوتری به جذابیت این مسجد افزوده است. مسلمانان به راحتی می توانند از قرآن های الکترونیکی در این مسجد استفاده کنند. مسجد کریستالی، اولین مسجد هوشمند جهان می باشد و یکی از اماکن مقدس و پر بازدید مالزی می باشد.