سفر به مالزی

معرفی اماکن گردشگری، تاریخی، معابد، هتل ها و رستوران های مالزی

سفر به مالزی

معرفی اماکن گردشگری، تاریخی، معابد، هتل ها و رستوران های مالزی

5 جشنواره برتر مالزی

فستیوال وساک (Wesak)

فستیوال وساک جشنی مخصوص به بوداییان بوده و درواقع بزرگداشت سه روز مهم تولد، روشنگری و دستیابی به نیروانا در زندگی بوداست و از مهمترین جشن های مذهبی در مالزی به شمار می آید که همه ساله بسیار باشکوه برگزار می شود. در این جشن که از سپیده دم شروع می شود بوداییان به معابد می روند و با دادن هدایا به راهبان، از آن ها می خواهند که برایشان دعا کنند.

دیپاوالی (Deepavali)

دیپاوالی یا جشن نور یک جشنواره 5 روزه مخصوص به هندوهاست و از آن جا که هندی های زیادی در مالزی ساکن هستند، همه ساله این جشن در مالزی اجرا می شود. هندوها این روز را با تزئین خانه هایشان با چراغ ها جشن می گیرند و آن را نماد پیروزی خوبی بر بدی و نور بر تاریکی می دانند و با حضور در معابد به نیایش و شکرگذاری می پردازند و این جشن را به بهترین روش برگزار می کنند.

سال نو چینی (Chinese New Year)

سال نو چینی یکی از مهم ترین جشن ها برای چینی هاست و از آن جا که چینی های زیادی در مالزی ساکن هستند، این جشن همه ساله به صورت باشکوه در مالزی برگزار می شود و از بزرگ ترین تعطیلات مالزی است. اکثر چینی ها قبل از فرا رسیدن سال نو خانه های خود را تمیز می کنند و با طراحی سنتی قرمز، خیابان ها و خانه های خود را برای دور کردن ارواح بد و خوشامدگویی به بخت جدید تزئین می کنند. آتش بازی همراه با رقص اژدها و شیر از مهم ترین مراسم این جشن می باشد.

فستیوال موسیقی رین فارست

جشنواره موسیقی رین فارست که همه ساله در روستای ساراواک برگزار می شود با اجرای آهنگ های راک همراه بوده و از جشنواره های محبوب مالزیایی ها به شمار می آید. بسیاری از علاقمندان به هنر موسیقی برای شرکت در این جشنواره به مالزی سفر می کنند.  

تایپوسام (Thaipusam)

تایپوسام یکی که از جشن های مخصوص هندوهاست و افراد با پوشیدن لباس های زرد رنگ و با صف های منظم، از معبد سری ماهاماریمان در کوالالامپور تا غارهای باتو پیش می روند و این جشن را به بهترین شکل برگزار می کنند.

مالزی


مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا است که لقب تمام آسیا را از آن خود کرده و دارای مکان های تاریخی، گردشگری و سواحل بسیار زیبایی است. کوالالامپور پایتخت این کشور و از شهرهای مهم و توریستی آن می باشد. آب و هوای مالزی به دلیل نزدیکی به خط استوا، آب و هوایی استوایی و یکنواخت می باشد و تنوع آب و هوایی چندانی ندارد. مالزی داری جنگل های منحصر به فرد و همیشه سبز با گونه های گیاهی و جانوری متنوع است. این کشور به کشور آفتاب، جنگل و آب و هوای شرجی معروف است و به همین دلیل سواحل زیبای این کشور به یکی از جاذبه های مهم گردشگری آن تبدیل شده است. مردم مالزی علاقه بسیاری به خرید دارند و به همین دلیل در این کشور و به خصوص در کوالالامپور، مراکز خرید لوکس و زیبایی وجود دارد و می توان در کنار بازدید ازبرج دوقلوی پتروناس، یکی از عظیم ترین آسمان خراش های دنیا، به مراکز خرید آن نیز سر زد و معروف ترین برندها را در آن جا مشاهده کرد. از جاذبه های گردشگری مالزی می توان از آکواریوم klcc کوالالامپور، بلندی­های گنتینگ، پارک آبی سان­ وی، باغ پرندگان لنکاوی، غار میمون­ها، پوتراجایا و پارک شبانه روزی سافاری نام برد. این کشور که ازمقاصد گردشگری مهم دنیا می باشد، محبوبیت بسیاری در میان ایرانیان نیز دارد و همه ساله گردشگران بسیاری از ایران و تمام نقاط دنیا به مالزی سفر می کنند.